Alla dessa bilder...

som ligger på datorn/cd-skivor. Det är så roligt att ta fram dem och titta. Här bjöds även ni på några av våra minnen.

Gårdagens middag var mycket god. Grillad karré med vitlökspotatis, vitlökssås och grönsallad. Gissa om här doftar vitlök i detta hus. Det dracks lite gott vin till maten. En extra gäst tittade förbi och det hela blev hur trevligt som helst. Kvällen bjuder på påskfest i vad som kallas "Sommarbyn" Ett skogsparti med några stugor. Vårt uppdrag är att ta med en Janssons frestelse. Sen blir det väl en massa sill och annat. Hoppas mest på annat för sill är inte en av mina största favoriter.

Storebror ska till mormor och morfar och detta ser han fram emot. Extra populärt är det eftersom han den lille inte ska med till mormor och morfar, detta tycker storebror är toppen. Då får han vara i fokus precis hela tiden.

Receptet på potatisen fick jag av kusinen och det delar jag med mig här och nu:

God potatis till grillat

Koka valfrimängd potatis nästan färdiga.
Töm över potatisen i en braspanna och dela dem lite slarvigt med en sked.
Gör en blandning på flytande smör, vitlök, salt, peppar, persilja och lite olja.
Häll denna blandning över potatisen och låt stå en stund.
Ställ sedan in potatisen i ugnen på ca 225 grader.
Tiden varierar men jag tror vi hade dem inne ca 20 minuter.
GOTT!

När Jansson är gjord tänkte vi ta oss en promenad i skogen, hoppas att även ni har tillfälle att i denna helg umgås och ta det lugnt.

Dagens: Dagens möjligheter klipper av gårdagens misstag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback