Årets första bränna!

Jaha, då har man ännu en gång lyckats med att låta solens stråla vila lite för länge i ansiktet. Vet inte hur det gick till men vid närmare eftertanke så har jag varit ute nästan konstant i 2 dygn. Härligt!

Även denna dag började med en skön promenad i rask takt. Åter i hemmet bestämde jag mig för att köra till mina föräldrar och hämta hem barnens gunga. Sagt och gjort.Väl där plockade vi upp lite trägolv också. Även detta fick plats i släpet.  Mannen var hemma och fixade för dagens lunch med svärföräldrarna. Sedan har det krattats och lekts hela dagen. När han den lille sov eftermiddag så stod vi ett tag och krattade men kom sedan på att nu kan vi ju faktiskt sätta oss ner och inte göra någonting. En liten stunds vila blev det. Imorgon går släpet till tippen med allt ogräs och alla gamla buskar.

Igår grillade vi ryggbiff som mannen marinerat med en massa godsaker. Som tillbehör hade vi kidneyböner som var honung och limemarinerade. Bönerna blandades sedan med en god  gremolatta. Mannen hade även grillat endiver som sedan när de var färdiga marinerades med en god hemmagjord tomatsalsa.  Mums!

Veckan som kommer är det påsklov men storebror ska ändå göra ett litet inhopp på dagis på onsdag eftersom min skola inte har påsklov. Han den lille som inte börjar dagis förrän i september får följa med mig.

Vi som inte för så länge sedan fortfarande bodde i lägenhet tycker att detta med trådgård och hus är toppen. När dagen i trädgården var slut fick barnen gå in och hoppa i badet. Man såg knappt att det var dom, så smutsiga var de. Ytterkläder mm slängdes i tvättmaskinen och sedan i torktumlaren, hur har jag kunnat leva så länge utan torktumlare? Tack mamma och pappa för den fina 30-års presenten. Är det ett tecken på ålderdom när man blir toklycklig när presenten innehåller en torktumlare?

Storebror har fler plåster i ansiktet idag än vad han hade igår. Dagens vurpa skedde i en nerförsbacke och farten var hög. Tack för att cykelhjälmar finns! En stor bula med skrapsår i pannan och händerna uppskrapade. Många tårar och det kan man förstå. Stackars liten! 

Kommentarer
Postat av: Louise

Bli medlem på sidan i URL-fönstret och DU kan vinna otrooligt fina priser! Så kom igen, registrera dig och VINN! Det kostar ingenting. Enda uppdraget är att samla poäng genom att vara med i roliga tävlingar m.m!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback