Deklarationen kommer inte och det är kallt.

Min deklaration har kommit och jag hade redan kikat på den med hjälp av min e-legitimation. Mannen äger dock ingen sådan och eftersom vi i år är sambeskattade så får jag vänta innan jag knappar in min.

Det är kallt ute och det blåser men jag är mest tacksam över att vi inte har fått mer snö här nere i Skåne. Vill inte se mer av dessa vita flingor.

Har nu på förmiddagen lämnat en leksugen storebror på dagis, veckohandlat, städat och tvättat. Nu sover han den lille och jag ska inom kort fortsätta med skolarbetet. Mannen sitter brevid och knappar på sin dator, arbeter hemifrån idag.

Imorgon ska vi ha ett litet 1-års kalas här. Min lillebror och sambo kommer också och hälsar på. Middagen blir barnvänlig "TIngvalla Maritas" köttbullar med potatismos och lingon. Vi måste ha någon liten tårta för annars är det inte kalas. I de goda köttbullarna har man bla potatismos och kolsyrat vatten, de blir supergoda. Lägger ut recept när tillfälle ges. Det finns massor av recept på köttbullar men detta är det godaste jag sprungit över.

Veckan i övrigt blir ganska hektisk, skola torsdag och fredag, föräldrarmöte på torsdag och kalas på lördag. Eftersom mannen har seriepremiär med fotbollen så får vi förbereda lite på fredag och jag göra resten på lördagen. Har äntligen bestämt mig för vad buffén ska bestå av men eftersom en del av gästerna är här inne och läser håller jag tyst om den än så länge. Tänkte egentligen beställa tårta men hittade ett tårtrecept på tasteline.com som såg smarrigt ut så det ska jag testa.

Dagens:  Med beröm kan man komma långt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback