Fotbollsfruns krönika

Här kommer den...
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1040325,00.html

Min man spelar inte fotboll på någon elitnivå men är man hjälptränare i ett div.4 lag och har kontrakt på det så är det träning 2-3 kvällar i veckan + match på helgen som gäller. Mannen kommer att spela säsongen ut men sedan lägger han det på hyllan. Jag har vant mig, när vi träffades spelade han både handboll och fotboll och då var det träning alla dagar i veckan. Det hela gjorde att jag också blev lite av en träningsnarkoman, dock har detta lagt sig något och nu motionerar jag mest för att må bra och för att kunna unna mig lite mer i mat och godisväg lite då och då.

Storebror börjar att bli stor nu och tycker inte längre att det är lika roligt när pappa är hemma om i 20 minuter innan det är dags för träning. När sedan mannen kommer hem igen efter några timmar då sover barnen. Som sagt jag är van men kan nu börja längta till när fotbollen inte längre tar upp så mycket tid av våra liv. Visst, måste man få lov att han sina intressen men tiden måste också räcka till och i en familj måste man ta hänsyn till varandra.

Mannen fick nytt jobb i februari månad. Ett jobb som tar tid, kräver mycket  men som mannen tycker är förbannat roligt. Jag stöttar honom fullt ut i detta. Själv väntar jag mig en uppbackning när jag förhoppningsvis efter examen i januari 2008 börjar jobba. Då kan det inte finnas någon fotboll 4 dagar i veckan, det är vi båda medvetna om.

Hur jag nu egentligen fixar heltidsstudier, mammaledighet och 2 barn vet jag inte riktigt. Mina föräldrar ställer upp genom att passa de små grynen när jag måste till skolan och sen när mannen är hemma då fixar mannen med barner och jag med mitt skolarbete.

Sen är det ju så här att i takt med att barnen växer så är det mycket mer socialt kring dem som också ska hinnas med. Kompisar kommer hit och leker titt som tätt. Man vill själv kunna umgås mycket med sina barn och hitta på saker. Som tur är älskar storebror fotboll vilket gör att vi ser de flesta matcher som mannen/pappa spelar. Storebror hänger med in i omklädningrummet efter match. Han sjunger med grabbarna och känner sig som en av grabbarna. Alla är väldigt snälla emot honom och tar hand om honom. När mannens lag förra året vann sin division, vem var då med på det stora lagfotot  i tidningen iförd matchtröja, jo storebror!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback