Glad påsk!

Idag har jag varit i skolan hela dagen och han den lille har varit med mig. Inte klokt vad en söt liten 1-åring kan få de gamla stofilerna att falla på knä och leka baby. Vi har haft grupparbete så jag har inte haft med han den lille på någon föreläsning. Det hela gick bra även denna gång, han åt, lekte och sov faktiskt en stund.

Storebror fick vara på dagis, detta gillar han verkligen men...idag skulle hans dagis samarbeta med ett annat och det är inte något som killen som inte gillar förändringar tycker är särskilt roligt. Allt gick bra och när jag hämtade klockan 15 så fick vi en kompis med oss hem på lek några timmar.

Middagen är avklarad, mannen var hemma i 20 minuter och sedan var det dags för fotbollsträning och nu  tittar storebror på "Bompa" och han den lille bara går runt och är allmänt glad.

Imorgon börjar påsken så smått. Mannen har konferens till 14 och sedan är vi bjudna till hans syster i Malmö på lite pyssel och mat.  På långfredagen spelar mannen fotboll och sedan kommer min bror och sambo hit, vi ska grilla om vädret tillåter. Påskafton är det fest hos vänner, storebror vill vara hos mormor och morfar och han den lille följer med oss. Påskdagen är det middag hos mina föräldrar och då kommer även min mormor. Annandagpåsk, då är det fotboll igen. Sådär, nu var helgen avklarad! Det ska bli riktigt trevligt med påsk och allting kommer att ske i lugnt tempo, även om det ser något hektiskt ut.

Idag fick jag lära mig något nytt av storebror. Han är för tillfälligt väldigt intresserad av hur saker och ting fungerade förr, men idag var det han som informerade mig om följande: I Indien förr när de inte kunde gå då red de på varandra. Dagispersonalen nekar till att de har sagt något om detta och jag kan bara undra var han har fått det ifrån.

Nu ska snart barnen i säng och mamma ska vila en liten stund innan kvällsjobbet börjar. Måste skriva loggbok över dagens grupparbete och sedan borde jag avsluta mitt forum till distanskursen.

Dagens: Skvallen är inget annat än nyheter som springer av sig själv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback