Korsord är sällskap men...

Var hos min mormor på en kort visit. Att besöka äldre människors boning med två små barn är inte lätt. Man springer bara runt, tillrättavisar och fångar in. Stress! Mormor var nog lika glad att vi åkte igen och detta visade hon verkligen. När min mamma kom för att hämta henne för trippen till kyrkogården så ställde de inte besöket dit på grund av den mindre stormen som härjar ute för tillfället. Mamma körde och köpte lite fika till sig och mormor, när hon kom tilbaka så inte så mycket som tittade mormor upp utan hon fortsatte läsa/lösa korsord. När kaffet var framdukat då kom hon, satte sig ner, sa inte ett ord. Det här med att gnälla för att aldrig någon kommer och hälsa på.....

Ringde min kusin för att fråga om receptet på de goda potatisarna i ugn som de ibland har till grillat. Glömde helt bort att fråga om receptet. Får ringa i morgon istället.

Nu ska vi åka och påskpyssla men först ska jag gå ut och skaka lite mattor om inte vinden redan har blåst bort både mattor och skit.

Ses....!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback