Leaving on a jetplane!

Då var det dags igen! Mannen tar flyget klockan 07.00 imorgon för att bege sig till Stockholm,där ska han vara i dagarna två. Det är utbildning och på kvällen ska de tillsammans med chefen besöka någon av kock Melkers innestället. Trevligt!

Idag har storebror haft en riktig lekdag. Hela dagen har det lekts med grannpojken. Killarna leker mycket bra tillsammans. Efter lunchen hos oss följde kompisen med till skogen och fotbollsplanerna. Ett bra ställe för Viggo för det är bara att springa, det finns inget som stoppar honom. På vägen till skogen stötte jag på en granne till oss, jag har inte sett henne tidigare men kände igen hennes bil. Det var en dam i 70-års åldern, en mycket trevlig sådan. Jag fick information om våra andra grannar och det kan ju alltid vara intressant=)

När jag och killarna kom hem från skogen ringde kompisens mamma och bjöd oss på fika. Det blev krabbelurer och te/saft. Synd att min mage inte riktigt ville att jag skulle äta alla som jag ville. De var mycket goda och jag fick receptet.

Storebror fick några beundrarinnor idag. Kompisens storasyster och hennes två kompisar. Här följer några av kommentarerna...

-Får man lov att vara så söt som W(storebror) är?
-Nu ska han den söta killen gå hem
-Gud, vad han är söt!

Storebror stod något generad bakom husknuten och gömde sig, tog mig i handen och stirrade ner i asfalten när vi passerade flickorna, men jag kunde urskilja ett litet leende hos honom. Är det nu det börjar?=) Viggo vinkade och slängde pussar till flickorna, men de brydde sig inte alls om hans försök till att stjäla uppmärksamheten, de ville bara prata med storebror.

Helgen bjuder på gräsmatta, trädäck och grillfest. Kan ju bli hur bra som helst.

Dagens: Det är inte farligt att göra bort sig ibland.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Mår du bättre?

Ringer dig i kväll, när de små har lagt sig.
Ha en bra dag!!!

2007-04-24 @ 09:22:08
Postat av: Maj Löf

Kan han (storebror) möjligen ärva sin fars blyghet? Fadren är ju inte precis blyg nu så det växer förmodligen bort på unge mannen kan jag trösta, eller...
Jag satte nästan mackan i halsen då jag läste faderns fetstilta kommentar i tidningen. Kaxig värre -"Det är ju inte jag som skall blåsa i pipan"
maj

2007-04-24 @ 14:53:17
Postat av: Sara

Visst har han blivit kaxig, måste vara det nya jobbet=)

Det visade sig också med bildbevis att det inte var någon straff utan en väldigt bra filmning. Man kan ju inte alltid ha rätt. Kanske han har ärvt sin faders envishet?=)
Kram !
Sara


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback