Magkatarr, klänningsprovning och kalas

Så här har min dag sett ut. Igår  var jag ute och åt med några goda vänner, maten var god. Min mat bestod av hamburgare med bacon och ost samt criss kriss pommes. En riktigt god grillad oxburgare...men oj vad jag har varit dålig i natt och hela denna dag. För ca 1 år sedan började min mage att krångla vid de tillfällena då jag var riktigt stressad och åt riktigt fet mat (det händer ju ibland) Igår tänkte jag inte alls på det då min mage har varit ok efter ganska många ändringar i min kost. Det var precis som om jag har glömt bort vad som händer när fet mat intages.

Jag kommer aldrig att göra om det. Jag blev och är så dålig, är nu sängliggande. Den enda maten som kommer att intas idag är fil med färsk frukt. Det gillar både jag och min mage. Att jag sedan är något stressad för tillfället gör inte att magen mår mycket bättre.

Något som gör mig väldigt lugn är att jag och den andra tärnan efter 5 minuter i butiken hittade de klänningar som vi ska ha. Det var så skönt! De var fina, enkla och passade min 30-åriga kropp perfekt =)

Den blivande bruden hittade också, efter en del provningar sin klänning. Hon kom dit och skulle hyra men åkte därifrån med en jättefin klänning som naturligtvis inte fanns att hyra så hon blev med brudklänning på riktigt. Till brudens 6-åriga dotter hittade vi en underbart söt liten klänning i vitt.

När de övriga körde hem gick jag på 6-års kalas där resten av min familj befann sig. Kan bara säga att när magen är upp och ner och man är helt slut så var jag inte överlycklig när jag entrade den  65 kvm stora 3-rumslägenheten vid Drottningtorget där det för tillfället fanns 16 barn och några vuxna.

När klockan slog 16 och kalaset var slut då var jag först ut i bilen, satt med plastpåsen i handen hela färden hem och sedan stupade jag i säng.

Nu ska jag gå och försöka äta lite och sedan blir det vila tills imorgon och då hoppas jag att jag mår mycket bättre. 

Dagens: Livet behöver inte vara mer storslaget än en kopp kaffe vid köksbordet

Kommentarer
Postat av: Susanne

Din stackare... magkatarr e inte o leka med, har själv haft stora problem med det under gymnasiet.. inte roligt alls. Hoppas att du känner dig bättre i morgon! Vilken färg blev det på klänningen?! Kram på dig :-)

Postat av: Sara

Färgen blev lavendel, riktigt snyggt faktiskt.

2007-04-21 @ 21:39:21
URL: http://www.sockerbullen.blogg.se
Postat av: maj löf

Hej Sara
Jag tycker att du skall inhandla Imperazol som är en 14 dagars kur och verkligen hjälper.
Ingen brudklänning kan väl överträffa din?
Hoppas att kalaset var roligt för barnen i alla fall.Var William med och dansade?
Hälsningar
Maj

2007-04-23 @ 19:57:08
Postat av: Sara

Ingen brudklänning kan överträffa min, den var ju min!=)

Har testat Imperazol men det har inte funkat så bra. Kalaset var jättebra. Viggo åt och storebror lekte. Han dansade inte men tyckte det var kul ändå.

Natti, natti!

2007-04-23 @ 21:56:07
URL: http://www.sockerbullen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback