Men vad har jag nu gjort!

Idag fick jag ett av mina infall. Fastän tidsbristen är stor så var det någon som slog mig i huvudet och jag satte mig i bilen och åkte till den närmsta plantshoppen för att inhandla 6 styckern Tujaplantor. På kvällarna innan jag somnar ligger jag och funderar på hur jag vill ha min trädgård, jag vet att det är vår trädgård men i mina drömmar är det bara jag som bestämmer...nästan som det faktiskt är.

När mannen kört till jobbet efter lite jobb hemifrån så packade jag in Viggo i bilen och for och handlade. Nu är det planterade så att vår trådgård kommer att bli hur mysig som helst...om några år. Ringde till mannen när allt var gjort och jag kunde nästan höra hur han skakade på huvudet i luren. Han blev inte sur i alla fall, bara inte saker och ting är för dyrt så får jag nästan göra vad jag vill fastän han inte har någon som helst koll på vår ekonomi. Han drar ju för tillfället in de stora lasset och jag det lilla och då menar jag endast pengar=)

Nu är det snart dags att hämta storebror och sedan ska det handlas tårta, göras köttbullar och städas av lite lätt.

Vädret ska bli kanon i helgen...över 20 grader!

Satt med skolarbete till klockan 01 inatt, oj vad det kändes skönt när det var gjort.

Kommentarer
Postat av: Anna

Du; jag är precis likadan. Ibland kan jag fara upp mitt i middagen och sätta två kryddplantor i vatten. Makens uttryck säger att det väl kunde väntat till efter maten. Nä, då dör de, tror jag.

Eller så har jag läst om en speciell inredningspryl, då måste jag avbryta läsningen, surfa fram den på tillverkarens hemsida, och så påbörjas en "vill ha nu"-process mellan öronen på mig...

SUCK!

Hoppas han den lilles kalas varit till belåtenhet. Grattis till honom än en gång.

Postat av: Sara

Ibland är det nästan jobbigt för man vill att allting ska hända med en gång. Det saknas massor med tid och framförallt pengar.

Kalaset var till belåtenhet. Dock gillade han inte köttbullar, synd!=)

Kärleksmumsen som fick agera tårta idag, den gillades.

2007-04-11 @ 20:30:13
URL: http://www.sockerbullen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback