Middagstips!

En av mina bloggvänner har under sin korta tid som "bloggare" delat med sig av nyttiga husmorstips och nu en trevlig variant av pannkakor.  Igår testade jag ättika i vittvätten, visst, mannens skjortor blev krispigt vita. Tack! Idag har jag precis avslutat stekningen av Annas pannkakor. Anna, jag snor receptet från dig och delar med mig till mina vänner. Håll till godo:

4 port.

2 dl dinkelmjöl/vetemjöl
1 1/2 tsk salt
4 dl mjölk (jag använde becelmjölk)
3 ägg
4 grovt rivna morötter
4 grovt rivna potatisar
lite hackad persilja
matfett att steka i

Sås: 2 dl gräddfil med valfri mängd lingonsylt.

Blanda hälften av mjölken med mjöl och salt. Vispa slätt. Tillsätt äggen och resterande mjölk, vispa lätt. Blanda ner rivna grönsaker och persilja. Grädda! Servera med knäckebröd och pålägg.

Imorgon ska jag testa kikärter (även detta tips från Anna). De ligger i blöt nu.

Nu är det middag!

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, härligt! Det är PRECIS detta som bloggandet är till för. Smaklig spis! :o)

Postat av: Sara

Det var verkligen gott och en perfekt mitt i veckan rätt, snabbt och enkelt. Tack!

2007-04-03 @ 17:08:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback