Min lampa...

som lyser porrigt rosa/rött i hela hallen. Nu är den på plats. Den har tidigare hängt i min mormors hus. Det blev tidigt bestämt att jag skulle ha lampan men någon gång under hennes flytt i höstas så försvann lampan, den är nu återfunnen och hänger i vår hall. Jag misstänker ibland att det är mannen som gömde lampan långt in i mormors nya förråd under flytten men när jag letade efter påskpynt så fann jag lampan. Den lyser i en mysig rosaröd färg men jag gillar den, fråga mig inte varför men den känns väldigt personlig.

186449-57

Denna påskdag har tillbringats hos mina föräldrar. God fisksoppa, goda vitlöksostmackor och en god chokladbärpaj till dessert. Nu är magen mätt och huvudet lite trött. Min mormor blev hämtad av lillebror och var med i några timmar tills lillebror körde henne hem. Hon är trött och orken är inte riktgit där. Från att ha varit pigg, oerhört verbal och mån om sig själv och nästan alltid om andra är hon nu väldigt förändrad efter den stroke hon fick i december. Hon har blivit näst intill återställd, mycket träning bakom och mycket träning framför sig har hon. Vi hopppas alla att våren och sommaren ska få henne att känna lite livslust igen. Sen måste kanske även vi inse att hon har blivit gammal och lider av sviterna efter sin stroke.

Nu väntar jag på att Mankell filmen Innan frosten ska börja. Vill bara tillägga att min man var statist i denna film. Han var polis och arbetade i hela 5 dagar med filmen. Han klipptes sedan bort men en liten sekvens finns kvar...en röst bakom ett skåp som på klingande skånska säger - Är Kurt eller Lisa här? Det är min man det!!!
De ringde även till nästa film och ville ha honom med som statist men när regissören fick se foto på honom ringde de åter och sa -Tyvärr, du är för snygg tycker regissören. Han är rädd för att du kommer att ta mycket plats i filmen.
Ha ha ha! Om detta är sant eller  omdet fanns någon annan anledning får vi aldrig veta men jag tror absolut att det var för att han är för snygg.

Natti, natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback