Morgonstund har guld...

Nu ska jag snart möta upp en god vän och tillsammans ska vi avverka slingan i skogen. Ska bli trevligt att få en liten pratstund och samtidigt motion.

Gårdagen bjöd på lite pyssen och mycket mat. Det var trevligt. Storebror målade svarta läskiga ägg och han den lille bara stoppade allt i munnen. Jag målade ägg med hjärtan på, så tjusiga så.

Mannens syster lagar alltid god och lite annorlunda mat. Åt något kok på kikärter, bönor, machesallad, potatis, lime mm. Det var mycket gott! Ska se om jag kan få receptet och lägga ut här.

Denna dag bjuder på förutom motion, fotboll och grillning. Det ska nog bli 1-2 glas vin till maten också. Precis lagom för mig för annars blir jag så himla trött (åldern?) Mannens syster bjöd på lingon/blåbär snaps igår,jag körde bil och även näsan i flaskan. Doftade ljuvligt, jag som inte gillar snaps måste nog testa detta när tillfälle ges.

Nu måste jag nog hoppa på järnhästen och mötta upp min vän.

Skrives....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback