Nu har vi vaknat...

utsövda, eller så gott som. Storebror sover hos mormor och moffor. I skrivandets stund hjälper han moffor att riva deras uterum..., indirekt hjälper jag ju till då eftersom det är min son. Han den lille vaknade första gången vid 8-tiden, mannen gjorde välling och hämtade sedan in tidningen. Vi låg i sängen och läste och han den lille sprang runt och yrade. Efter en stund kom han upp i sängen igen och vi somnade om alla tre. Vaknade 10.45, fick dåligt samvete och ringde för att höra hur storebror mådde. Han hade badat och ätit pannkaksfrukost (det får man hos mormor) och nu hjälpte han moffor.

Påskafton bjöd på fest hos vänner. Det var trevligt, god mat och roliga samtal. Sedan hände en del konstiga saker och jag var glad att det bara var att sätta sig i bilen och köra hem. Konstiga saker kan hända oss alla!

Nu ska vi snygga till oss lite, äta frukost, köra till mina föräldrar samt på vägen dit köpa lite fikabröd. Klockan 16 är det fisksoppa med tillbehör hos mina föräldrar. Ska bli gott och trevligt!

En av storebrors kompisar ringde nu på morgonen och ville leka. När mannen berättade att han inte var hemma utan att han var hos sin mormor och morfar och att de fick leka en annan dag muttrade kompisen - jaja då !, sen la han på.

Grattis till Tikka (osäker på stavningen ) som blev mamma inatt.

Dagens: Att hålla tyst är att hålla med

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback