Nu ska kulorna snart rulla in

Pengarna kanske inte direkt kommer att strömma in men jag kan säga så mycket som att vår redovisning idag blev väl mottagen. Vi hade som bekant gjort en film men titeln Andreas, en vanlig ovanlig pojke
Här som följer är texten på baksidan av DVD-fodralet:
 

Vi vill presentera en film om och med
känslor och hur det är att leva med ett barn
som har diagnosen lindrigt utvecklingsstörd.
Hur förstår man? Hur reagerar man när man
får beskedet om diagnosen?
Hur går man vidare?

I denna film möter vi den 6-åriga pojken
Andreas som har diagnosen lindrigt
utvecklingsstörd

Vi fick mycket bra respons och lärarna tyckte att vi skulle kontakta specialpedagogiska institutet  (
www.sit.se )för att höra om det var intresserade av att köpa den...är inte det bra respons så säg?! De var även mycket imponerade sa de och vår handledare passerade förbi oss med orden - Bra jobbat tjejer! Jag är mycket stolt över er!

Det har tagit en del tid att få till denna produkt men vi i gruppen har samarbetet mycket bra och haft roligt under tiden. Vi är alla i samma situation i livet, föräldrarlediga. Viggo har varit med mig några gånger på våra träffar men det har fungerat jättebra.

En fråga -Varför är det så att man nästan alltid ska bli irriterad på sin snart 5-åriga son vid tandborstningen på kvällen? Varför förstår han inte att när jag borstar hans tänder är det väldigt svårt att fortsätta med detta när han hela tiden står och snurrar och pratar samtidigt. Det gäller att stålsätta sig, man vill ju inte bli ovänner det sista man blir innan läggdags.

Nu ska jag äta klyftpotatis och kyckling, jag vet att klockan är mycket men jag har inte ätit sedan 12 och nu är jag hungrig!!! Kanske blir det ett halvt glas vin till, bara för att jag känner mig extra nöjd med vad skolan har gett mig idag.

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, halleluja, en mamma till som stålbadar vid tandborstningen! Jag måste ALLTID räkna minst till tio när jag borstar Loppans tänder: Hon biter ihop och "fångar" tandborsten, snackar en massa, vill inte mer, ska sprätta med benen, vill sitta ner eller byta ställning eller skriker för att hon tycker sig behöva spotta var tredje sekund (annars får hon tandkräm i haaalseeen).

Postat av: Pia

Ett tips till alla övervakande tandborstande mammor..En "elektrisk" tandborste gör susen!! Lovar!! Det är både spännande och väldigt rengörande för di små! Naturligtvis så är jag ingen mamma men jag är moster! Prova!

2007-04-18 @ 09:16:05
Postat av: Sara

Tack för tipset moster Pia! Vi har kommit en bit på vägen med att storebror börjar med att borsta sina tänder och jag avslutar.

2007-04-18 @ 11:02:33
URL: http://www.sockerbullen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback