Nu var det dax igen!

Klockan fyra har vi , Viggo och jag, tid på vårdcentralen. Viggo har en irriterande ögoninflammation som trots ögondroppar och baddning med ljummet vatten inte vill gå över. Han har haft feber från och till några dagar och i nätterna två har han skrikit. Kan det vara öroninflammation igen?  Jag trotsar nu Linda Skugges läkarförbud och beger mig till doktorn. Någonting är ju fel!

Lustigt!, storebror ammades endast i några veckor och då samtidigt som ersättning gavs. Det funkade aldrig, jag hade jätteont, han bara skrek, och så höll det på. Storebror har ett fåtal sjukdagar bakom sig. Viggo ammades i drygt 7 månader och han är ständigt sjuk känns det som. Jag förespråkar amning om det fungerar och allt känns bra, ingen som inte ammar ska känna någon skuld. Själv var jag väldigt nöjd med att amningen med Viggo fungerade för det var jättemysigt och det fungerade bra. När det inte fungerade med storebror var jag besviken och ledsen tills jag tänkte att huvudsaken är att han får mat och får vara med någon som älskar honom.

Nu får jag nog ta och tvätta min lille sons ögon så att han kan se läkaren i ögonen när vi träffa honom/henne.

Dagens : Oftast får man den kraft man behöver.

Storebror följde med en kompis hem från dagis så honom ska vi hämta efter läkarbesöket. Grannkompisen var och ringde på dörren och ville leka. Han blev så besviken när storebror inte var hemma. Vi bestämde att om storebror var pigg på det så kunde de leka imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback