...och det bara fortsätter!

Det vackra vädret alltså. Idag har vi, trots att jag sa att jag inte skulle, köpt vårblommor till fönderlådorna. Det blev jättefint. Besökte för första gången idag www.rosenhagen.se/ Ett bra ställe med kunnig personal. Innan detta besök blev det/ www.bo-ohlsson.se

Nästa helg, alltså helgen efter påsk,ska vi ha 1-års kalas för han den lille. Eftersom mannen spelar match denna dag så är det jag och bara jag som gör maten och förbereder inför kalaset. Vi har gått från att beställa till att nu göra maten själva (vilket vi alltid gör).Buffé är det vi har tänkt oss och grillad kyckling och lite annat i köttväg brukar funka men nu behöver jag lite inspiration till olika tillbehör. Har någon några bra recpet som är enkla att göra?

Storebror äter pytt i panna från igår, han den lille sitter i stolen och skriker och mannen gör god pastasås med kyckling och pinjenötter. Middagen blev både delad och senarelagd idag. Mannen och storebror körde till tippen och jag och han den lille körde till ICA för att veckohandla.

Nu ska barnen snart sova, mamma och pappa ska äta, pappa ska jobba vidare och det borde egentligen jag också gjort men det blir kanske en promenad i vårkvällen istället.

Kommentarer
Postat av: ex-kollegan Anna

Go'afton!

Kanske en kikärtssallad med rödlök, hackad chili, olja, vinäger, lite honung, en pressad vitlöksklyfta, någon typ av rostade nötter samt cocktail-tomater.

Själv är jag fullkomligt insnöad på kikärter för tillfället... *suck*

Postat av: Pia

Hej Hej! Gå in på www.tasteline.se Där kan du hitta många fina goda recept. T o m jag som absolut inte kan laga något gott har faktiskt lyckats med att hitta något som blev väldigt gott..köttfärssoppa...låter inte gott va...men det var gott..Mycket gott nu!!

2007-04-03 @ 09:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback