...och det lider mot måndag

En ny vecka står framför oss eller som min pappa brukar säga - Härligt, 40 orörda arbetstimmar framför mig!

Även denna kväll bjöd på grillning. Lillebror ringde oss idag på förmiddagen och frågade om vi var sugna på att grilla hos föräldrarna. Grillat vill man ju inte missa så självklart körde vi dit. Storebror stannade kvar hos mormor och moffor över natten, han skulle ändå dit imorgon och då fick han sova en liten stund extra sa han...precis som om han brukar sova så länge.

Nu i eftermiddags var jag på underklädesparty hos min kusin. Slutsatsen blev att några hundralappar flög sin kos.

Veckan är som vanligt ganska uppbokad, mannen är inte hemma en enda kväll. Det är jobb varvat med fotboll. Jag ska till skolan måndag och onsdag,då ställer mamma upp och passar barnen. Viggo är med mig imorgon men på onsdag är det redovisning så då får han vara hos mormor istället.

På fredag ska jag ut och äta med några kompisar, mannen stannar hemma med barnen.

Helgen bjuder kanske på lite hemligheter som kanske blir officiella imorgon...den som väntar på något gott.

Ha en god kväll!

Dagens: Storheten är inte att aldrig blir utslagen, storheten är att resa sig och gå vidare

God grillsås
(bara för er som gillar grönmögelost)
Smält grönmögelost i micron.
Blanda ner lite creme freiche.
Rosta pinjenötter med lite salt och blanda ner dessa i såsen.
MUMS!

Kommentarer
Postat av: Anna

Den grillsåsen ska jag defintivt prova, förmodligen till helgen. Jag läste alla de smarriga recepten från festen, trots att tanken på mat inte attraherade så värst mycket under gårdagen...

Jag väntar med spänning på den hemlighet du kanske offentliggör idag!?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback