Om jag var en rik kvinna...

...vilket jag faktiskt är. Jag är lycklig och frisk (förrutom magen som fortfarande inte riktigt vill ge med sig. Skulle kanske inte ätit grillat idag?) Om jag får lov att önska mig det där lilla extra då skulle jag önska mig en resa till mig och familjen. Att få åka bort, vara tillsammans, slippa ifrån vardagshandlingarna, inga måsten, bara vara, lek, mat, kärlek, inga tider att passa, vila och MYCKET mer.

Från det att man stiger på planet (eller rättare sagt när man går av planet på annan ort, jag gillar inte att flyga) då behöver man inte tänka på någonting. Man blir slussad till sitt boende, boendet städas, man behöver inte storhandla, inte laga mat utan man kan enbart ägna sig åt varandra. För mig hägrar just nu inte resmål i fjärran länder med mystik och mycket äventyr utan en semester  med familjen i något inte allt för avlägset land, och gärna inte längre flygtid än 4h. Detta är min önskan som just nu med föräldrarpenning och allt känns ganska långt borta, men snart ...

Tro nu inte att jag är missnöjd med mitt liv med all vardag men ibland behövs det där lilla extra som ger en lite styrka och sköna minnen.

186449-88186449-89186449-90186449-91
186449-93186449-94

Kommentarer
Postat av: Anna

Härliga bilder! Låt även mig få skriva under på samma dröm.
Vi har renoverat huset sedan vi flyttade in, och våra sparslantar har vi valt att hitintills lägga på detsamma. Nu har vi beslutat för andra bullar och börjat resespara, lite lite. Precis som du tänker behövs ingen långväga exotisk resa för oss. Det räcker fint med Medelhavet. Vi prioriterar samma saker: lugn och ro, stimulans för barnen, matlagnings- och ICAledigt, städfritt och så sol och värme. När jag bläddrar i resekatalogerna letar jag efter stora anläggningar med bra pool, barnaktiviteter och möjlighet till helpension. Jag behöver inte alls röra på mig och uppleva så mycket, "bara" ladda familjebatterierna.

Postat av: Sara

När vi var på Cypern bodde vi just på ett sådant ställe. Det var toppen!

Spara på!

2007-04-26 @ 14:48:01
URL: http://www.sockerbullen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback