Tandläkarbesök och Ragnsells

Storebror var hos tandläkaren idag. Han fullständigt pratade bort 30 minuter, storebror inte tandläkaren. Han frågad om precis allt (vilket är bra i måttlig mängd), lyckades bita tandsköterskan lite och klökas för att de ...stoppade ner fingrarna i min hals ju!!!. Allt gick bra, han hade jättfina tänder och som belöning fick han en tandborste och två klistermärken. Egentligen fick man bara ett men eftersom det var påsk och storebror frågade så snällt om han kunde få två för det var svårt att välja, så fick han två.

När vi sedan kom hem ringde grannen på dörren och informerade oss om att soptömningen var igår istället för idag. Hur ska man veta detta frågade jag när jag något irriterad ringde till kommunen. Vi går ut med det i radio och på vår hemsida. Läs nedan vad som stod på deras hemsida:


På långfredagen den 6 april hämtas inget avfall. Inkörning kommer att ske under veckan vilket innebär att alla som har ordinarie soptömning på fredag påskveckan får tömt sopkärlen tidigare i stället. Tömning på måndag Annandag påsk sker som vanligt. 

Kom ihåg att ställa ut sopkärlen i god tid!

Vår soptömning är torsdagar, det står inget om detta. Efter mitt samtal med kommungubben så kom den gröna Regnsells bilen efter 15 minuter och hämtade våra sopor.

Tack för det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback