Terapi

Denna dag har varit ganska stressad (ovanligt?) men när sedan middagen var avklarad, mannen åkt på träning och köket sanerat, begav jag och barnen mig ut i trädgården. Vilken underbar kväll!

Storebror hoppade studsmatta och stod och flörtade med grannflickan som sedan kom in och hoppade hon med. Skolflickor som är sådär 7-8 år är så förståndiga och roliga att prata med.

För att återgå till den underbara kvällen....storebror hoppade studsmatta med grannflickan, jag krattade i rabatterna och Viggo sprang omkring och gjorde precis vad han kände för just då. Sen kom en dam som bor längre upp på gatan förbi, vi slängde några ord om väder, barn och trädgårdar. Därefter kom grannflickans mamma och lillebror, barnen lekte för fullt och vi stod och pratade. Vi gick inte in förrän klockan var halv nio för då var Viggo jättetrött.

Barnen åkte i badet, Viggo fick alla sina kurer, välling in, mackor in och sedan...Zzzzzzz!

När mannen kom åter från träningen fortsatte jag att kratta en stund till, det är rogivande och min terapi.

En godnatthälsning från en något lugnare småbarnsmamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback