Underbara fredag!

När man stiger utanför dörren möts man av ljummen luft, kvittrande fåglar och doftande blommor. När man sedan vänder in igen då möts man av doften av nybakat bröd, provade x-kollegans filmjölksbröd, blev kanonbra! Nyttigt och lätt att göra. Storebror gillade också brödet. Nu får det ligga till imorgon när det ska ingå på buffébordet.

Våra grannar har en kille i samma ålder som storebror, de kommer riktigt bra överens. Roligt att han har en kompis så nära som det bara är att springa över till. Nu är de två tillsammans och leker med en gemensam kompis hemma hos denne. Viggo och jag har varit och handlat, det är kul med kalas men det är inte billigt.

Nu ska jag gå och baka tårtor men dörrarna står öppna så jag hör fåglarna kvitter fastän jag är inomhus. Viggo sover på altanen, fick rulla ut markisen annars hade det blivit lite varmt i vagnen.

Dagens:  Dagens möjligheter klipper av gårdagens misstag.

Underbara fredag!

Kommentarer
Postat av: Anna

Fuskigt, du kan redan publicera inlägg efter nattens och förmiddagens driftstopp - det kan inte jag. :o(

Lillebror har gungat och käkat lite gräs i trädgården, vi har dukat till festen (jag dukar och Lillebror välter ner)och nu väntar vi på gästerna som skulle varit här för en timme sedan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback