Vad man har omkring sig

När jag väcktes av mannens klocka imorse så kunde jag sedan inte somna om igen. Då började jag fundera över vad våra närmaste vänner har för yrken. Vilken blandning!

Frisör, ingenjör x 2, byggnadsingenjör, lärare x 4, passkontrollant, biståndshandläggare, snickare x 3, folkhälsopedagog, polis, butikschef, fastighetsförvaltare, säljare, butiksbiträde, undersköterska, lagerarbetare/truckförare, takläggare, vårdare, förskollärare, ekonom,doktorand, narkossjuksköterska,marknadsassistent, elektriker, miljövetare, kontorist och barnskötare.

Jag har säkert glömt något yrke men OJ!, vi kan ju nästan bygga ett helt samhälle tillsammans.

Nu ska jag snabbt och lätt städa av huset och sedan klockan 10 har storebror en tid hos tandläkaren. Vi ska försöka hinna med ett litet besök hos min mormor också idag. Mormor och min morfar skulle firat 60-årig bröllopsdag just denna dag. Mamma och mormor ska åka till minneslunden och lägga en blomma till morfar. Jag tittade i min vigselring ( för många år sedan fick jag mormor och morfars vigselring, en enkel och fin guldring.  Till vårt bröllop byggde jag på ringen med en likadan ring fast i vitt guld och sedan sattes en sten dit) och mycket riktigt 5/4 1947.


Nu håller vi tummarna för att vädret blir bättre under påskdagarna och inte att förglömma...


Dagens: Vänta inte på tillfället, ta det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback