Vi går i väntans tider

Snart borde det komma, kanske imorgon eller i övermorgon? Men det kanske inte kommer redan? Jag vill faktiskt veta! Undrar vad som händer? Kommer det att gå bra? Blir det som vi vill? Bara dom är snälla så fixar sig allt känns det som.

Ni undrar säkert...VADÅ?

Vi väntar på besked från kommunen gällande dagisplats till Viggo.  I september böjar inskolning, fram till januari ska barnen vara ungefär 25h/vecka eller mindre på dagis. I januari när jag tar min examen och förhoppningsvis får ett jobb då blir det lite längre dagar, något vi hoppas kunna lösa på bästa sätt för barnen och oss. Storebror har aldrig varit på dagis mer än 25 h/vecka och han har alltid varit ledig 3 månader under sommaren och alla lov. Det har verkligen varit en förmån att få lov och kunna vara hemma med honom så mycket, detta på grund av att jag har studerat och sparat föräldrardagar till somrarna.

Nu längtar jag efter att börja jobba igen, ser verkligen fram emot det samtidigt som tiden hemma med barnen är underbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback