Därför fungerar det

Varje söndagskväll sätter jag mig ner med favoritkokböckerna och skriver veckans matsedel. På måndagen åker jag till ICA för att handla inför veckan. Ibland gör jag även 2-veckors matsedel och då behöver jag oftast åka  och stödhandla en gång under dessa veckor.

Denna planering är obetalbar för oss för vi sparar väldigt mycket tid och pengar för att vi inte åker och handlar varje dag.

Varje fredag storstädar jag. Storstäda innebär, ut med mattor,  damma, skrubba badrum och toaletter, dammsuga och torka alla golv. Varje tisdag eller onsdag behöver jag stödstäda. Det innebär, dammsuga, städa av badrum och toaletter lite lätt samt torka golv i kök och tvättstuga.

Naturligtvis, som det säkert är för alla småbarnsföräldrar eller djurägare, så dammsugar jag några gånger mellan detta också och torka golvet i köket gör jag nästan varje dag.

Rutiner är guld värda fast bara om man tillåter sig själv att rucka på dem ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback