En ny dag!

Idag behöver vi veckohandla, middagarna för veckan är nedskrivna med hjälp av mina tre favoritkokböcker, Under Valnötsträdet, Mat för Barn och deras Föräldrar och Bonniers kokbok.

Vädret ser lovandet ut inför dagen och kvällen, ska nog gå och leta upp någon god köttbit ur frysen, vi får grilla om vädret tillåter.

Viggo är inne i en ny fas, så fort han blir ledsen har han någon som har gjort sig skyldig till detta. Det kan vara allt ifrån mamma, pappa och storebror till toalettdörren. Alla får vi en blick fylld med avsky från honom och sedan pekfingret och den lilla rösten som djupt säger:  -Dääär!

Igår läste jag ut Olycksfågeln av Camilla Läckberg. Ungefär lite efter andra halvan av boken hade jag löst vem som var mördaren,lite tråkigt. Hoppas att mina nya böcker kommer på posten i dag "de berömda tre" skrivna av Stieg Larsson.


Vi hade en trevlig dag på Tosselilla igår, jag fick åka karuseller med Storebror eftersom  Mannen inte var med. Jag tycker inte om att åka karuseller men vad gör man inte för barnen.


Kommentarer
Postat av: Sophie

Låter som en liten uppoffring att du fick åka karuseller... :)
(Kanske lite timmar på dagis kan få Storebror på bättre tankar än bara trots...?? Har hört från fler håll att det kanske kan vara skönt med vanliga rutiner snart igen).
Tyvärr missar vi ju kräftskivan med vi kommer snart hem iallafall och det ska bli så kul att träffa er!! Ska flyga ner kom jag på.. Kanske bra träning för längre flygtur på semestern sen... Hoppas det känns bra för bebisen..
Kram!!

2007-08-14 @ 18:52:01
Postat av: Sara

Hej Vännen!
Ska ni åka på semester? Vart?
Visst ska det blir skönt med rutiner igen men vi njuter av ledigheten och eftersom vi varit hemma så länge känns nästan detta snart som en rutin=)
Hälsa!
Kram!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback