Nedräkningen har börjat

Om en vecka ska Viggo börja sin inskolning på förskolan (dagis). Jag tycker att det ska blir skönt att få avsluta min lärarutbildningen men samtidigt är det lite vemodigt när man kommer till tidpunkten när det är dags för dagis. Storebror saknar sitt dagis och tycker att det ska bli roligt att kunna träffa sina kompisar varje dag (nästan) medan Viggo inte har en aning om vad han ska hitta på om en vecka. Jag hoppas att allt kommer att gå bra och att jag och Mannen tillsammans kan minimera dagistiden för barnen.

Jag längtar efter att få börja arbeta som lärare och det ska bli så skönt att äntligen få lön igen.

Kommentarer
Postat av: Novaliv

Jag skall påbörja min utbilning nu, så det känns verkligen som målet är långt bort ( med tanke på att jag råkar vara gavid nu med) och vi skall också skola in lilleman på dagis till veckan. Skräckblandad förtjusning..gahh...

Postat av: Camillas lockar

Ja, det eviga dilemmat... Jobba, men inte för mycket. Hämta tidigt, men inte för tidigt. Spännande tider stundar!

2007-08-23 @ 09:02:30
URL: http://www.lockar.se/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback