Skitsnack!

Vår ökände granne som jag tidigare har skrivit om har varit igång igen. Han ställde lite frågor om vår fest till Mannen igår. Idag hade han väl ingen att prata med så när jag var på väg att hämta Storebror på dagis då sprang han efter mig och skrek och klagade. Han hade fått ta två sömntabletter för att det var ett sådant liv hos oss. Vi spelade inte speciellt högt, ingen stod och skrek samt att jag hade meddelat grannarna att vi skulle ha fest. Enligt honom tyckte nu alla illa om oss (läs han är INTE klok!!!).

Jag finner mig inte i att bli utskälld så jag förklarade för honom  att vi har en sådan fest max en gång om året och att vi har skötsamma vänner. De sista gästerna lämnade festen vid halv fem, men tempot på festen hade varit lugnt ett bra tag innan dess.

Pratade med några andra grannar när jag kom åter från dagis, de flesta sa att det är klart att ni får lov att ha fest, han är inte riktigt klok mm. En granne klagade dock och sa att hon hade blivit riktigt arg...OM hon hade varit hemma,eftersom hon hört att musiken var hög ( hur kan man uttala sig när man inte har varit hemma?) En annan granne sa till henne att det är väl klart att de måste få lov att ha fest.

Vi som trivs så bra här , undrar hur länge vi orkar stå ut med allt skitsnack samt en GALEN granne?!

Dag 1 på inskolningen, allt gick bra. Viggo lekte överallt medan jag höll mig i bakgrunden. När vi skulle gå kramade han om några barn och sa hejdå. Sötnos!


Kommentarer
Postat av: Anna

Bajsgranne...
Tänk att det alltid ska finnas människor som har sådana problem att vara världsmedborgare och medmänniskor. Jag tror att hans förnuft och förstånd sugits bort i det där hålet i rymden jag skrev om igår.

Postat av: Pia

Tack för en mkt trevlig fest!! Men det e väl bra...Nu slipper ni prata med honom...Hälsa inte på honom...Klart att man ska få ha fest!! Skit i detta och låt folk snacka...dom kan ju inte göra mycket åt det nu...Varför gick inte "tokgrannen" och sa till då om vi spelade så högt?? Snart e detta glömt och förgömt...fast man vet ju dock inte vad en sådan toking kan göra...usch....Ska han inte in på hemmet snart eller något?!! Kram Pia

2007-08-27 @ 15:39:32
Postat av: Susanne

Fy för avundsjuka grannar... Trist att ni ska behöva ta sånt trams. Slå dövörat till och lyssna på de förståndiga grannarna istället!! Kraam

2007-08-27 @ 18:34:19
URL: http://vinterprinsessan.blogg.se
Postat av: Någons mormor

För lite med än 32 år sedan hade vi, min man och jag en stor fest i vår lägenhet i Lund. Vi bodde på bottenvåningen i ett sjuvåninghus. Vi höll ett himla liv långt ut på morgonkvisten. Hur tog nu grannarna detta? Jo de stod på sina balkonger hela vägen upp och hejade på oss och sa bl.a. Grattis och lycka till. Vicevärden skålade med oss och önskade lycka till. Det var vår bröllopsfest !! Inga sura miner där inte. Skit i grannen och var glad för så mycket annat istället t.ex goda vänner som kan parta och ha kul

2007-08-27 @ 18:50:59
Postat av: Rebecca

Jag håller med föregående talare.... Skit i grannen!!!
Tack så mycket för en jätte trevlig fest!!

2007-08-27 @ 20:21:44
Postat av: Sara

Då gör jag väl det då, skiter i grannen/grannarna!
Tack själva för att ni (Rebecca, Pia, Susanne) kom och gjorde festen så trevlig.

2007-08-27 @ 21:31:39
URL: http://www.sockerbullen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback