Årets julklapp...

eller rättare sagt förra årets årets julklapp blev ljudboken.  Själv älskar jag att läsa böcker (favoritförfattarna för tillfället är Camilla Läckberg och Peter Robinson) men jag kan även rekommendera att lyssna på böcker. Med två små barn, heltidsstudier och kurslitteratur så hinner jag inte läsa mina egna valda böcker så ofta som jag vill men de kvällar jag ska in till högskolan så lyssnar jag på bok i bilen. Perfekt!  Det viktigaste är att det är en bra bok man lyssnar på men även att den som läser upp boken verkligen gör det bra.

Roligt är att min 4-åring älskar att lyssna på ljudböcker, favoriten är Karlsson på taket där Astrid Lindgren själv läser. Han var lite undrande i början när jag förklarade vem hon var att hon inte levde längre...-Men hur kan hon då läsa saga på min cd-spelare? Ja, det kan man ju undra?

Efter att ha sett en dokumentär om tjej-gruppen Calaisa från Skåne så var jag tvungen att köpa deras skiva. Den är bra och jag kan rekommendera den. Dock väntar jag fortfarande på min favoritskiva med Miriam Aiida (osäker på stavningen), den finns för  tillfället inte att få tag på. Tillverkar man inte nya skivor när de redan gjorda är slutsålda?


Nu ska jag och han den lille gå och titta på Doktorn kan komma (4-åringen kände att han behövde sova och gick och gjorde just det, snart influensa där också). Härligt att vara lite sjuk och få tillåta sig till att titta på TV en hel dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback