Egenskaper!

Trevligt med gäster. 4-åringen längtade hela dagen eftersom han hade blivit lovad att få spela tv-spel med 7-åringen som skulle komma.  Lite stor åldersskillnad när det gäller att leka men tv-spel går alltid hem. 4-åringen får inte spela så väldigt mycket tv-spel och denna vecka hade han inte fått spela alls eftersom jag tycker att man måste leka lite också med alla sina leksaker och inte bara sitta och spela. Jag lyckades, tjat i dagarna 3 men sedan lekte han fint på sitt rum med leksakerna.

Middagen blev lyckad och gästerna var trevliga (det är de alltid). Dock hade jag glömt bort att tjejen i paret inte tålde nötter så skogsbärskakan med mandel passade inte henne riktigt...SORRY!

När jag låg vaken häromnatten låg jag och tänkte på vilka egenskaper hos människor jag tycker bra eller mindre bra om. Jag brukar inte reta upp mig så lätt utan accepterar att människor är som de är. Dock kom jag fram till denna natt att människor som tror de vet precis allt och är experter på allt och inte visar någon som helt ödmjukhet är nog en egenskap som jag verkligen inte tål. Har man dessutom en männsikosyn som är hemsk så vet jag inte om jag skulle klara av flera möten med denna person. Att inte ha förmågan att glädjas med andra utan endast ifrågasätta och vara en skitstövel, det tål jag nog inte heller. Tack och lov har jag inte träffat så många människor med dessa egenskaper...men tro mig, de finns!


Idag ska mannen spela fotboll, just nu är han ute och skottar snö så att jag ska kunna komma ut med min bil också. 4-åringen ville åka hem till mormor( det tycker han är mysigt) ¨så där har vi turen att bli bjudna på god lunch och kanske våfflor.


Ikväll ska jag jobba, det ska tydligen vara mycket naket uppträdande ikväll. Det lockar verkligen fram alla olika människor ur sina hörnor...Brrr! Ibland får man titta bort och tänka på pengarna. Ska dock inte fortsätta så länge till med detta extrajobb. Heltidsstudier, heltidsföräldrarledig, man som spelar mycket fotboll och jobbar mycket...det går inte riktigt samman. Inte heller kul när 4-åringen blir ledsen när man kör iväg på lördagkvällen. När han var mindre sov han när jag åkte men inte nu längre.


Nu ska jag gå och göra lite god frukost.


Tänk på egenskaperna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback