Längtan!

Jag längtar efter våren, alltså våren som man kan vara säker på att den är här för att stanna ett tag. Inte den våren vi har nu när man inte vet om snön ligger runt hörnan och bara väntar på att komma fram. Visst, det är härligt med den nästan våren vi har nu också.

Jag längtar efter att ett nytt nummer av "Sköna Hem" ska komma i min brevlåda. Underbart att sätta sig någonstans där det är lite lugnare och bara njuta av fina bilder och känna sig inspirerad.

Jag längtar tills imorgon kväll kl 18 för då kommer våra gäster för kvällen. När klockan är 18 innebär det att jag har städat, plockat undan, handlat ,lagat mat, duschat barnen och mig själv och dukat. Fast jag måste erkänna att jag faktiskt tycker det är roligt att förbereda för gäster och att ha ett städat hem är hur skönt som helst.

Jag längtar tills söndag morgon kl 04.00 för då kan jag gå och lägga mig efter att ha jobbat sedan 21. Men det är kul att jobba och fram för allt är det kul när de extra slantarna kommer.

Jag längtar tills på söndag när vi inte brukar göra så mycket utan vi bara tar dagen som den kommer. Myser med barnen och bara slappar.

Jag längtar till många saker...

Jag längtar till min säng.

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback