SNÖ!

Helt otroligt! Får det verkligen lov att komma så här mycket snö när det snart är mars månad? Ja, det får det säkert men det är väldigt onödigt tycker jag. Jag och 4-åringen gick ut när han den lille sov ( mannen jobbade hemma) och skottade snö. Det tog 1 1/2h! Värsta träningspasset. Där fick man för att man har längtat till att bli husägare. Under tiden man skottade fick man slänga några ord med grannarna, mest gamla män som blev imponerad av att det var jag som skottade och inte mannen=) Någon får ju tjäna pengarna och någon får ju göra grovgörat=)

Idag har jag och 4-åringen avslutat målandet av gipsfigurerna.  Han den lille satt brevid i sin stol och skrek, inte för att han var ledsen utan han bara skriker så högt han kan. Olidligt!

Den största anledningen till att jag gick ut och skottade var så att vi skulle få ut bilen. När snön sedan väl var borta så gick inte bilen att starta!!! Ny tjänstebil, snyggt! Det sköna var att det bara var att lyfta luren och ringa VOLVO ass. De kommer inom kort och hämtar bilen, lämnar lånebil och lagar sedan felet. Vi betalar inte ett dugg...kan det bli bättre?

Nu måste jag gå och handla. Får ta pulkan som kundvagn på vägen hem. Vem vet, jag kanske möter en isbjörn!

Imorgon gäster. Meny: Burgundisk gryta med ris och en god sallad. Dessert: lite osäker men det blir nog en skogsbärspaj med vaniljsås. Jag är sugen på jordgubbar men då får jag nog snällt vänta några månader till, om de ska vara riktigt goda.

Sluta snöa!

Kommentarer
Postat av: Africanan

Just jobbat i 14 h, helt slut... onskat att jag var bjuden pa middagen, hordes trevligt och gott!!! Ha en trevlig kvall!!

2007-02-24 @ 05:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback