Sportlov!

Denna vecka är det sportlov och 4-åringen är hemma från dagis hela veckan. 4-åringen vaknade kl 07.30 idag och han den lille sov vidare. 4-åringen gick upp och tittade på Toon-Disney medan jag och han den lille sov vidare. Jag vaknade 10.00 och han den lille 10.30. Skönt att få sova! Händer inte så ofta faktiskt.

Eftersom det är sportlov skulle vi vara lite sportiga eller i varje fall gå ut och njuta av det vackra vädret. Frukost åt vi alla och sedan packade han den lille ner i vagnen och 4-åringen satte sig på cykeln och det bar iväg. Vi brukar vara ute och gå mycket men extra smidigt är det nu när 4-åringen cyklar själv utan hjul och det går undan. Det blev en runda på 2h, därefter inköp av lite gröna växter och ett besök på  ortens bibliotek för att låna lite nya barnböcker.

Mannen kom hem tidigare från jobbet. Vi värmde lite thairester från igår till lunch. Han den lille somnade,
4-åringen tittade i en nyinlånade böcker, mannen fortsatte att arbeta hemifrån och jag kunde slutaföra mitt foruminlägg till skolan. Perfekt!

Nu väntar soppa med nytt bröd i köket!

Smaklig måltid!

Kommentarer
Postat av: Lillebror

Att 4-åringen är duktig det vet jag men att gå från det till att kunna cykla utan hjul är ju suveränt bra.

2007-02-19 @ 19:48:08
Postat av: lillebror

Att fyraåringen är duktig det vet jag men att gå från det till att kunna cykla utan hjul är ju suveränt.

2007-02-19 @ 19:52:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback