Tillhörighet - Utanförskap!

Det här med att många umgås i gäng är väl trevligt ( lika trevligt som alla sätt att umgås) Dock när man har 2 barn och får inbjudan samma kväll som "festen" eller "förfesten" som de evigt unga sägar äger rum har man rätt att bli lite sur. Tillråga på allt har övriga fått inbjudan dagen innan!  Blev dock uppringd (inget nämndes om någon fest) pratade om ditt och datt, berättade att jag skulle jobba. Betyder det då självklart att mannen inte kan delta? Har sagt att det kan vara lite svårt för oss att på kort varsel hitta barnvakt (kort varsel, typ 2 dagar) att på 1h hitta barnvakt är omöjligt och inget barnen är inställda på. I rubriken ovan skrev jag utanförskap, lite att ta i kanske för så känns det inte men jag vill bara citera min kära mor - I många pannor står det JAG!!!

Hämnden är ljuv!!! Ha, ha ha!

Kommer inte att bli någon hämnd för jag lever efter mottot "Behandla andra som du själv vill bli behandlad"

Nu är det middag, lite melodifestival och sen jobb.

Kör försiktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback