Tokig!

Jag blir verkligen tokig. Är fortfarande jätteförkyld och han den lille är dålig i magen och har influensa. Då mannen behöver bilen för att ta sig till jobbet ( ska inom kort få sin tjänstebil hoppas jag) så får jag och killarna gå till dagis. Igår när jag fortfarande var svag efter influensan orkade jag inte gå hela vägen till dagis så 4-åringen fick stanna hemma och mysa. Idag bara ville han till dagis. Jag försökte lite med att det kanske inte finns så många barn på dagis, kanske till och med bara fröknarna ( de flesta barnen på dagis är sjuka just nu) men den lätte gick inte. Han skulle till dagis och han skulle till och med kunna sitta och dricka kaffe med bara fröknarna hela dagen men dit skulle han sa han.

Snabb frukost, tjat, bajs, tårar, bajs igen, 4-åringen jätteduktig! Ringer till mormor och hon är snäll och kommer ner till oss i eftermiddag så att jag kan låna hennes bil för att hämta 4-åringen igen.

Att ta sig till dagis tar ca 1h då 4-åringen har kommit på att det faktiskt är bättre med bil än cykel och att han faktiskt är väldigt törstig så om jag skulle kunna springa hem och hämta vatten till honom...NEJ!

Märker när jag kommer hem att mannen har fått med sig bilstolen till 4-åringen trots att jag bad honom att ställa av den. Ja, ja det ordnar sig nog ändå.

Jag får ställa in kvällens föreläsning för min egen del då jag känner att jag faktiskt inte orkar det ikväll. Middagen färdig vid 17 för sen ska mannen vidare till fotbollsträningen, om han hinner hem om överhuvudtaget.

Måste läsa färdigt en bok till litteratursem. på torsdag. Skriva en läslogg och lägga in en forumskrift om allt vad jag har tagit till mig om barns olika lärande under dessa veckor som har gått på terminen. Gäster på fredag, ska jobba lördag natt, mannen borta under dagen på lördag (fotbollsmatch),och måste hinna plugga lite på söndag.

Nästa vecka blir nog lite lugnare...hoppas jag!

Glömde att jag måste komma ihåg att ikväll ta vår bil och köra upp till dagis och hämta 4-åringens cykel Den vågar jag inte lasta in i moffors nya fina bil med beige klädsel (hur praktiskt är den klädseln?=)) Inte för att de måste skaffa bil så att de kan köra barnbarnen i dem men det kan faktiskt hända att de själva blir lite smutsiga och smutsar ner bilen...USCH!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback