Tråkig bok!

Tänkte tipsa om en bok som ni inte ska läsa om ni inte är väldigt intresserade av hur hjärnan och pedagogiken fungerar. Boken heter Hjärnan och pedagogiken-ett samspel av Arne Maltén. Tänker inte skriva någon mer ingående läslogg på boken utan bara enkelt säga att den är svårläst och tråkig. Tur jag inte köpte den.

Idag bara snöar och snöar det, kul för barnen som har sportlov. Själv är jag inte överförtjust.

Vi ska inreda 2 kontorsplatser i vårt sovrum. Ska vi köpa 2 skrivbord eller sätta upp en lång skiva längs väggen, kan  man förresten göra det? Inga snickare här inte.

För att förtydliga ytterligare...4-åringen cyklar nu på en stor cykel utan de små stödhjulen som sitter sidan om det bakre däcket. Han kan alltså cykla utan dessa.

Igår åt jag en Budapestbakelse, gott men min mage tycker inte om grädde. Det bara bubblar i den efteråt. Tur att jag bara åt halva bakelsen då.

Helgen ser ut som förra helgen, gäster på fredag och jobb på lördag. Ska förresten ringa min bror och kolla om det var den 3/3 vi hade bokat in en "Spansk afton"? Vi har vid några tillfällen haft tema på den mat vi tillagar när vi ska träffas. Lille och hans sambo började med Italien, supergott! Vi fortsatte med Grekland (Cypern) och nu har de vidare valt att ha ett Spanientema. Spännande! Fast nu jobbar han ju heltid så vi får se om han hinner=)

Var på 4-åringens utvecklingssamtal igår. Roligt att höra att mentorn tycker att han är en lika fin kille som vi gör. Han är populär bland kompisarna, duktig på att leka och hitta på lekar, äter bra och är roligt. Tycker om att bygga kojor och leka gubben eller gumman i lådan.

Läser dagligen Linda Skugge och hon gillar starkt en bloggare som kallar sig fotbollsfrun. Hade jag kunnat länka hade jag gjort det men det får jag lära mig en annan gång!

Kör försiktigt!

Kommentarer
Postat av: lillebrors sambo

Jag det sämmer att det är Spanien den 3/3.

2007-02-21 @ 09:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback