Vem är jag?

( sockerbullarna jäser en andra gång nu)

Jag är 30 år, gift men en snygging och mamma till 2 killar, 4 år respektive 10 månader. För tillfället är jag föräldrarledig och heltidsstuderande.  Är om 20p färdig grundskolelärare i religion,matte och svenska. Har även läst till lite specialpedagogik och det tycker jag alla lärare borde göra.

Jag älskar min man, mina barn och livet. Vi har precis köpt hus och det är hur mysigt som helst. Jag har gått från att läsa alla tidningar om barn till att läsa inredningstidningar. Jag planerar hela tiden för hur vi ska måla, vilka möbler vi ska köpa och hur trädgården ska se ut när den är färdig. Det är superroligt! Min man, som inte alltid ser resultatet framför sig, bara skakar på huvudet och tycker att jag är jobbig. Oftast tycker han att det blir fint när det väl är färdigt.

Under tiden jag fyllde mina sockerbullar med vanlijsås funderade jag på vad jag ska skriva om på min blogg och jag kom fram till att jag tänker skriva om allt som engagerar mig, gör mig arg, ledsen och framför  allt GLAD!


Ikväll kommer några vänner till oss och vi ska beställa mat, det är ju fredag och alltid skönt att slippa laga mat. Fast jag ska inte klaga, min man har varit kock och lagar faktiskt mycket mat hemma hos oss. Skönt att dela på det.  Vännerna som kommer ikväll har nyligen varit i Thailand och de lovade att ta med sig bilder och visa för oss. Vi har också varit i Thailand, innan vi fick barn, det är ett underbart land att vara på semester i. Kollade faktiskt nyligen upp vad det skulle kosta för oss 4:a att åka dit nästa år. Det gick loss på nästan 50.000 kr!!! Blir nog billigare om man bokar allt själv och inte åker med något av de trygga charterbolagen. Skidresa ska vi åka på nästa år har jag bestämt. Det är dags för 4-åringen att lära sig åka skidor (själv kan jag inte. Mina föräldrar tog bara med mig och min bror på solsemestrar =)) Att köra upp till fjällen själv och hyra stuga kan väl inte gå på 50.000 kr hoppas jag.

Nu är det dags att sätta in sockerbullarna i ugnen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback