En bön till vädrets makter

Andan går ur mig
Tröttheten är total
Humöret är på svaj

...snälla, vi måste få lite sol snart!

Det är inte några få skurar utan det verkligen vräker ner från ovan, timme ut och timme in.

Vägverket går ut och varnar, kör inte till Malmö, vägarna är avstängda pga de stora vattenmassorna.

Jag som skulle ut och springa och andas in den friska luften och lyssna på fåglarnas kvitter. Ger jag mig ut nu är väl det ända jag hör ett taktlöst klaffs från mina vattenfyllda skor.

Suck!!!

Kommentarer
Postat av: jerry

Nä du solen kan gott stanna borta, svettigt och en massa insekter som kryper på en.. uschh. 3 minus strålande solsken och 2 dm snö, det e grejor det.

2007-07-06 @ 17:43:06
Postat av: Susanne

håll ut!!! Solen ska komma på söndag, det har SMHI lovat :-)

Postat av: Anna

Ahaaa, först nu läste jag detta regninlägg. Visst får man bli trött på regnet, jag hör ANDRA, och många människor som deppar för att deras semester inte varit tillräckligt solig. Precis som om hela ledigheten beror på bra väder.
Hoppas "tårtan" faller i smaken. Varje gång vi har vänner hemma på middag frågar H lite mumlande i mungipan om jag kanske skulle kunna tänka mig att baka den.
Senast hade vi vaniljglass till, dessförinnan turkisk yoghurt utblandad med rumsvarm lemon curd. Fast detta har jag nog redan mässat om...

2007-07-07 @ 10:14:13
URL: http://familjenjensen.blogg.se
Postat av: Sara

Till Anna:
Blev något inspirerad av era bruncher, så nu ska det inhandlas för långa "goa" sittningar. I min nya kokbok (skriver jag stolt) finns goda bröd med tillbehör som ska testas.

2007-07-07 @ 10:56:54
URL: http://www.sockerbullen.blogg.se
Postat av: Sara

Till Jerry: och detta väder vill du har på lördag då förstår jag...=)

2007-07-07 @ 10:57:36
URL: http://www.sockerbullen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback