Måleri och minigolf

Igår var det uppehåll under dagen så att vi kunde fortsätta måla våra fönster. Jag målade, Mannen körde till tippen samt rensade vår tömda soptunna på fluglarver, Storebror lekter med kompisar och Viggo gjorde saker som Viggo tycker är roliga att göra.

När Mannen senare åkte iväg för att spela fotboll i Trelleborg åkte til Ystad och till Bror P´s Sambo S. Vi åkte ner till stranden och åt en god middag. Barnen åt glass, lekte i vattnet och hade kul. Sedan gick vi till Storebrors stora glädje och spelade minigolf. Det roligaste han vet.

Vi hade en trevlig kväll vid havet, sedan när vi satte oss i bilen för att köra hem då började det regna.

Idag är det Mannens sista semesterdag sedan börjar jobb och annat igen. Mycket jobb, mycket fotboll, konferens med jobbet. Själv ska jag börja min sista termin i skolan innan examen, Viggo ska inskolas på dagis, Storebror ska börja dagis igen ( förändringar på hans dagis) sedan håller vi tummarna för att Viggo har fått sin beskärda del av förkylningar och annat så att inte hösten blir fylld av sjuka och feber.

Nu har jag en månad kvar av föräldrarledigheten. Liten ska bli stor och börja på dagis. Jag hoppas att mitt schema i skolan kommer att vara så bra att barnen inte behöver vara så mycket på dagis. Hellre läser jag på kvällar,nätter och helger.

Mannen har 90 dagar kvar(föräldrarledigheten) på båda barnen, jag hag 60 dagar kvar och sedan har vi 100 dagar av de som inte ger några pengar dagar men som ger föräldrar möjlighet att vara hemma tillsammans med sina barn. Kan vara skönt att ha till att förlänga ev. semster med.

Idag blev vi väckta av telefonen 08.30, bra början på den sista semsterdagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback