Morgonbak

Nu har valt ut mitt första recept ur min nyinköpta kokbok, Under valnötsträdet.  Valet föll på Torta della Nonna, desserten till kvällens middag med föräldrarna.

Vilken bok, vilka bilder och vilka recept det finns i denna bok. Perfekt med en ny kokbok så här framför semestern, när man har tiden och förhoppningsvis lusten att prova på lite nytt.

Dagens "Ut i det blå" resa med föräldrarna blev inställd eftersom aktiviteterna skulle ske utomhus. Vi håller tummarna för en fin eftermiddag då föräldrarna kommer hit och ska på "Äventyr i vår park (läs trädgård) istället.

Igår avnjöt vi en god middag hos våra grannar, trevligt och gott! Viggo sov i sin vagn utomhus hela kvällen och Storebror somnade till slut i värdparets sängar. När vi väl styrde våra steg hemåt vid 2-tiden, då var det skönt att inte ha längre hem än 200 meter.

Idag har vi lite att fixa inför eftermiddagens aktiviteter. Nu väntar jag på att klockan ska plinga så att jag kan ta ut pajen och sedan fortsätta att leta efter nya härliga recept i nedanstående pärla.

186449-228

Kommentarer
Postat av: Anna

Grattis till ett gott bokköp! Mången gastronomisk stund önskar jag dig.

Postat av: Sara

Tack Anna för tipset! Känner igen lite av det du tillagat från denna bok. Jag bläddrar, bläddrar och bläddrar

2007-07-07 @ 10:36:45
URL: http://www.sockerbullen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback