Nu är det nog, även om det är för sent

Läser det fruktansvärda som har hänt i vår grannkommun,Tomelilla.8-åring var med fritids och badade, hittades sedan livlös på botten av bassängen, hans liv gick inte att rädda.

Nu vet jag inte omständigheterna kring detta fruktansvärda som har hänt. Dock vet jag att en kompis till mig jobbar som fritidspedagog på en skola i vår kommun. Det är många barn redan per personal i denna förvaring ( det blir inget annat  än förvaring om du har så många barn per vuxen att hålla koll på) men nu under semsterarna har det nått kulmen. 55 barn på 3 personal varav endast en av personalen är ordinarie. Är detta klokt?! Jag tror inte att de drar iväg hela högen till badet men allt kan hända. Du kan omöjligt ha ett väl fungerande fritids med alla dessa barn och så få personal. Hur tänker de ansvariga?

Snälla föräldrar , ifrågasätt alltid, tveka inte. Detta är inte klokt!

Snälla ansvariga, ( i skolans värld) vi kan inte drar ner på personalen i förskolorna, skolorna och fritids. Vem vill arbeta i denna miljö och vem vill när det uppdagas hur situationen egentligen ser ut, vem vill lämna sina barn där?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback