På bokfronten intet nytt

Vad hände? Jag som längtade, planerade och valde. Har påbörjat tre böcker, inte avslutat en enda. Just nu läser jag (ibland) Olycksfågeln av Camilla Läckberg. Den är bra men jag hinner inte läsa förrän jag somnar om kvällarna. På dagarna kan jag bara glömma att sätta mig ner och läsa en god bok, man får vara glad om man hinner titta igenom dagstidningen.

Skärpning! Boken ska vara uläst innan skolan börjar igen. När den börjar finns det inte tid till något annat utöver familjen.

Vi hade en trevlig kusinträff igår. Var hemma 02.30 inatt. Klockan9.30 när resterande delar av familjen fortfarande sov gott begav jag mig ut för att skrubba bort färg från trädäcket (Storebror och kompis gick på det nymålade bläcket trots att jag berättat att det var nymålat. Fina vita fotspår efter två 5-åringar täckte hela trädäcket), sedan målade jag det sista innan telefonen ringde och väckte de resterande delarna.


Fint väder, jag tror att det blir en fin höst.


Kommentarer
Postat av: Anna

Det där med skönlitteratur och småbarn verkar vara en omöjlig kombination, jag känner precis som du!
Märta Tikkanen ligger prydligt på ett sidobord, med samma sida nervikt som för en månad sedan...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback