Tarte från heaven

Inspirerad av Familjenjensen, köpte jag både kokbok och provade på denna Torta della Nonna som familjenjensen tidigare både har skrivit om och fotograferat. Till den hade även jag gjort en citronyoghurtkräm,  bara den var mer än god.

Om det går som jag vill idag ska jag prova på en curryrätt med kyckling som jag igår satt och bläddrade mig fram till.

Julklappen till föräldrarna blev uppskattad och trevlig. Tre år  i rad har vi i julklapp gett dem konstertbiljetter till olika sommarevenemang, vart år har det regnat, så även i år även om vi skippade konserten.

Igår blev de bjudna till en lite tidigare tid än vanligt. Eftermiddagen började med en tipsrunda med svåra frågor som gällde oss. De fick leta sig runt i vår lilla trädgård, inget samarbeta var tillåtet. När rundan var avslutad serverades det champagne (  nyinköpta glas endast för detta tillfälle) samt varma grillade snittar fyllda med brieost, salami, oliver och lite mer godsaker. Detta kunde vi inta i trädgården men sedan fick vi andra gå in medan Mannen stod kvar och grillade. Till varmrätt blev det marinerad och grillad kycklingfilé, ryggfilé och karré. Örtbakad potatis med Mannens egengjorde rödvinssky och bearnaisesås, fick vi också till varmrätten samt grillad paprika och sparris.

Efter varmrätten var det dags att avslöja resultatet från tipsrundan...roligt var det! Priserna var många och ingen gick lottlös. Två flaskor rödvin, en fvälylld telåda samt en Lätta "resenär" med Doveprodukter.

Tips! Selvarossa  ett rött italienskt vin som vi serverade igår. Mycket gott och smakrikt!


Inget regn än så länge...


Jag har lagt SMHI som en av mina favoriter på datorn, snabbt och lätt kan man klicka sig in för att få en väderrapport. Hoppas den inte stämmer så bra för om den gör det ska det blir regn på lördag (vi ska på bröllop)

Mannens syster med dotter, var tydligen med på detta flyg som skulle ner till Kreta men fick vända nödlanda för att de flög in i en massa fåglar. Klockan  halv sju igår hade de fortfarande inte kommit iväg, de skulle åkt i fredags morse. De hade fått sova på Sturups hotell med mat och allt, men hur kul är det när hela semestern håller på att försvinna?! Inga extradagar får de om de ens kommer fram till destinationen Kreta.


Sköna söndag och nu är det semester för Mannen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback