Terapi för själen

Jag vet om att jag äter bättre när jag tränar, jag vet om att jag mår bättre när jag tränar och jag vet om att träning är precis det som behövs för att  ett välbefinnande ska infinna sig hos mig.

Att springa är jobbigt men så skönt. På med musiken i lurarna sen klarar man vilka backar som helst.  Känslan när man är färdig är obeskrivlig. Bort med all terapi i världen, ut och spring, då försvinner alla bekymmer, nästan.

Nu har jag tiden till min träning. Mannen har uppehåll med fotbollen ( inte så länge till innan 5-dagars träningsveckorna börjar) och jag behöver inte stressa iväg. Jag har lovat mig själv att min träning inte ska få komma i skymundan bara för fotboll och golf ( som tur är inser Mannen själv att golfen nog får ligga åt sidan ganska länge till, samt att köpa andel i en golfklubb absolut inte är prioriterat hos oss just nu) Fotbollen håller på , förhoppningsvis endast september ut sedan ska det vara jämn fördelning i detta hemmet med träningstid.


Toppform

Kommentarer
Postat av: Pia

Du e välkommen ikväll kl 19.10, Aerobic Intervall...jag ska ha det...och på Fredag har jag MHL kl17.00..Välkommen, Välkommen! I kväll blir det en lätt kombination varvat med muskelövningar.

2007-07-04 @ 10:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback