Hyllor värda sitt pris?

Sitter ibland och tittat omkring på blocket .se. För några dagar sedan hittade jag det vi velat köpa men inte prioriterat just nu, nämligen nya bokhyllor (Billy, björk, IKEA). Jag hittade 3 stycken samt en hörnhylla för en mycket billig peng. Jag mailade till säljaren och hyllorna var våra.

Vi bestämde att vi skulle komma och hämta dem igår kväll, hemma hos dem i Landskrona. Vad långt det är till Landskrona. Mannen hade jobbat hela dagen i Kristianstad, körde sedan till mina föräldrar för att låna släpet, sedan till hem för att hämta upp oss. Sedan bar det iväg till Billy.

Kör inte på motorvägen mellan Lund och Löddeköpinge, vilka köer! De som kom från Lödde och skulle mot Lund satt nog i bilköer i över 1timme.

Väl framme vid målet tittade vi på hyllorna som var praktiskt taget som nya, bra! Fick hjälp av säljaren att packa på allt på släpet och sedan tackade vi för oss och körde hem igen. Denna gången via Marieholm, Eslöv och Gårdstånga för att slippa alla köerna.

Kvällen kändes som en hel evighet, trötta och hungriga var vi. Barnen var sura och även deras föräldrar. Väl hemma blev det något snabbt att äta och sedan fick Mannen sätta sig och jobba en stund medan jag försökte knuffa undan barnen från hyllorna som stod utan böcker och var jätteroliga att leka och klättra i.

Nu är de på plats och snart även välfyllda med böcker. Gårdagens trötthet har delvis försvunnit men nu ska vi rensa i trädgården och köra upp med saker till föräldrarna och sedan ska jag äntligen få hem mitt armeringsjärn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback