Lugnet infinner sig

Nu börjar jag nästan känna att det är sommarlov/föräldrar"ledgihet". Idag har jag lämnat Storebror på dagis, handlat en ny trådlös telefon, handlat lite mat, diskat, plockat, lekt med Viggo, hämtat Storebror, sprungit 5 km och lite annat smått och gott. Det viktigaste av allt är att allt har skett i lugnt takt och ingen stress. När Viggo sov middag satt jag på uteplatsen och läste en trädgårdstidning för att sedan åter igen få sjunka in i boken som figurerar på bilden nedan. Återkommer med en utvärdering av boken när den är färdigläst.

När Viggo somnat för kvällen och Storebror tittade på film passade jag på att lägga mig ner i soffan på uteplatsen, härligt! Kan hända att jag slummrade till några minuter också. Sedan kom Storebror och ville att jag skulle läsa den nya Bamsetidningen, det kan man ju inte säga nej till.

Vi har precis vattnat blommorna och häckplantorna, sedan var det kvällsfika på uteplatsen under markisen, vilken underbar kväll!

Imorgon är det fredag och Storebror har berättat för mig att han absolut inte vill åka till IKEA eller Bo Ohlsson utan att han vill ha en lugn dag hemma. Det får väl bli en lugn dag hemma då. Imorgon kväll ska vi till brudparet och prata bröllopsfest. Spännande!!!


Kaprifol, har en stor sådan brevid uteplatsen. Den doftar ljuvligt på kvällen. Påminner mig om sommarkvällarna hos mormor när hon fortfarande bodde i huset. Dofter framkallar minnen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback