Ovetande 5-åring

Fick beskedet igår när jag kom för att lämna Storebror på dagis att en av "fröknarna" ska sluta. Storebror har lyckan att få tillbringa sin "dagistid" på den bästa (enligt mig)  förskolan i vår kommun. Även den bästa personalen som finns arbetar på denna förskola. Tre kvinnor i sin bästa ålder som har många års erfarenhet av barn och som ger vårt barn den bästa omsorgen han kan få (näst efter hemmet =)

Vi kommer att sakna fröken som slutar, det vet jag att Storebror också kommer att göra.

De som arbetar på förskolan kompletterar varandra så oerhört bra på alla sätt och vis och jag hoppas verkligen att de hittar en ersättare som passar in i denna trio.

Det känns lite vemodigt samtidigt som man måste önska "slutarfröken" lycka till och ett stort GRATTIS till den förskola med personal som får henne som fröken  och kollega.

Undrar vad Storebror säger när han får reda på att hans mentor ska sluta?

Nu får jag nog gå och väcka mina sovande barn, snart är det dags för dagis för Storebror. De har redan börjat sitt sommarlov med senare läggningar och sovmorgon.

Det ser mörkt ut där ute, hoppas att dessa moln drar förbi och att himlen förblir klarblå några dagar till.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Såg bilderna på din uteplats. Finare hantverk får man leta efter. Kan man få namnet på firman som har gjort den? Proffsigt!!

2007-06-13 @ 09:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback