Park med djur

Idag bar det av på familjedag tillsammans med Storebrors förskola. Målet för oss alla var Ystad djurpark. Själv är jag inte så imponerad av denna park, dock är omgivningen ganska trevlig och med rätt sällskap, vilket vi hade idag, så blir det en kanondag tillsammans med många barn och föräldrar. Inte att förglömma de tre bästa "fröknarna" i världen (Storebrors ord och jag kan inget annat än att instämma).

Vi åt gott, umgicks, barnen lekte och vi hade alla trevligt tillsammans. Efter mycket tjat från barnen gick vi vidare mot djurparkens badavdelning där vi tillbringade merparten av dagen. Även Viggo badade och det tyckte han var toppen.

Storebror är nu och leker hos en kompis från förskolan och imorgon är han uppbokad med en annan kompis. Snart få vi väl boka tid med honom vi också=)

Väl hemma igen var det bara att röja undan i hemmet och fram med trasa och dammsugare. Alltid lika kul att göra en fredag eftermiddag.

Mannen var hemma om och åt middag och sedan var det dags för fotboll. Själv ska jag och Viggo snart köra och hämta Storebror. Sen kommer min vän A hit och vi ska stoppa ner killarna i varsin vagn och sedan blir det till att gå vår runda i byn. Skönt med motion.

Imorgon ska mannen iväg med fotbollslaget. De ska spela paintball, grilla, titta på landskampen och sedan ska det åkas till "Sommarnatta" på Tingvalla i Tomelilla. Där gör även jag ett gästspel i baren mellan 20.00-04.00 (ska jobba). Barnen är i tryggt förvar hos mormor och morfar.

Trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback