Regnställ köpes!

Sitter här och skriver med sovrumsfönstret något på glänt, det fullständigt öser ner utanför. Det är kallt och det blåser. Stäng fönster och dörrar, tänd värmeljusen och ta fram de varma filtarna, det är höst!

Har ikväll haft besök av J och S som är hemma  på två veckors semester. Eftersom vi inte var med på årets midsommarfirande här hemma så fick vi få till en liten träff hemma hos oss ikväll istället. Trevligt att umgås med söta och goda vänner som söker sig ner till våra trakter igen samt väntar tillökning i januari. Grattis! Detta fick vi dock reda på när vi träffade dem i maj men då var det en hemlighet och nu får vi äntligen komma ut med den.

Storebror klarade plask och lek alldeles perfekt idag. Han simmar, pratar , simmar och pratar lite till. Har vi tur så kan vi lägga till märket Sköldpaddan till tavlan på fredag.

Var som jag tidigare skrev hos en god vän idag på lunch. Sist vännen med familj var hos oss beklagade jag mig över att jag måste komma ihåg att köpa en mjölkkanna som man kan ställa fram på bordet när det vankas kaffe. Idag fick jag en fin liten vit Höganäskanna utav henne. Hon hade sett den och kommit att tänka på oss. Jag blev så glad! Vilka vänner det finns!

Killarna sover, mannen pluggar golf  och jag ska leta vidare efter mitt regnställ.

Natti!

Till M: På plantskolan sa det att det gick bra att plantera trädet så nära huset men att jag fick klippa den. Hoppas det funkar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback