Sommar, allsångens och mordens årstid

Ikväll ska mina barn vara i sina sängar klockan 20.00 för då börjar Allsång på Skansen som ikväll bland annat gästas av The Ark. Detta måste jag se. När musikstimmen är slut börar Morden i Midsomer, en stad jag aldrig hade flyttat till eftersom man lever väldigt osäkert där.

Igår försökte vi titta på en film som Mannen hade lånat av en vän. Numera kan jag endast titta på film om jag är själv hemma, har jag någon brevid mig så somnar jag, oavsett om filmen är bra eller inte. Jag fick avbryta mitt filmtittande för att istället läsa runt på olika inredningsbloggar, vilka fantastiska hus och hem det finns runt om i landet. Efter bloggandet fortsatte jag med min bok En märklig affär skriven av Peter Robinson. Boken är bra men har ännu inte blivit sådär riktigt spännande som brittiska deckare brukar bli, jag väntar med...just spänning på detta.

Mannen förbereder sig med frukost i köket inför sin andra dag som golfare. Tydligen hade deras instruktör frågat honom om han hade spelat golf förr...

Jag och killarna förbereder oss för en dag inomhus verkar det som om man tittar ut . Hoppas på uppehåll i alla fall mellan 16.20-17.00 då Storebror går på plask och lek. Idag ska jag inte glömma kameran så att vi kan föreviga dessa första bentag (eller andetag som Storebror säger) som han har lärt sig att ta. Igår simmade han 100 meter med hjälp av dyna och sina ben, duktig kille!

Öppnade tidningen idag och läste en kort intervju med Mannens fotbollstränare, de ska tydligen mitt i semestern träna 5 dagar i veckan plus match. Såg att det var träning samma dag som vi ska på bröllop samt dagen efter, måtte serien vara slut snart.

Goda vänner till oss ska också på bröllop i sommar, tydligen ska festen hållas i samma lokal som vi hade vår fest, officersmässen på Revingehed. Trevlig lokal, hoppas allt fungerar lika bra med mat och personal som det gjorde för oss. Har hört lite blandade meningar om detta sedan lokalen helt hyrdes ut till ett stort företag.

Nu ska jag hålla mina tummar för att bröllopet vi ska gå på den 14/7 får lika underbart väder som vi hade när vi gifte oss den 2/7 2005. Fast det är klart, vädret är ju inte allt, men mycket.

186449-211
Notera den klarblå himlen.


Kommentarer
Postat av: Anna

Allsången med Arkarna ikväll, tack för tipset!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback