Sommar, sommar, sommar....

Det är så härligt att gå i solen....

Premiär på badstranden i lördags, lyckades bränna mig ganska rejält, måste vara ett tunnt ozonskikt där uppe. Kanske borde man smörja in sig själv lika bra och mycket som man gör med barnen.

Igår fick vi göra ett akutbesök på sjukhuset i Ystad efter Mannens fotbollsmatch. Storebror fick åka med mormor och morfar hem och Viggo fick följa med och vara tyrann på sjukhuset i Ystad. Mannen kom in snabbt och det hela visade sig vara en ev. spricka i revbenet. Ont har han i alla fall. Igår när vi kom hem och lagt oss fråga jag honom hur det kändes nu. Han svarade att det nog hade gjort mindre ont om han hade tagit några alvedon, men han det gjorde för ont att resa sig upp ur sängen och gå och hämta dem. Mitt svar var då: Du kan ju ta dem imorgon när du ändå ska upp och åka till jobbet (GÄSP!!!) Vilken snäll fru man är, så omtänksam! Min enda tanke just då var att sova.

Idag är vi hos mamma. Det är varmt ute, viggo sover i skuggan och Storebror har just blivit serverad nygräddade pannkakor av mormor. Gott tycker han.

Mannen kommer hem tidigast imorgon kväll, är iväg med jobbet hela dagen och kvällen.

För mig har lugnet verkligen kommit. Det är så skönt, kalendern är ganska gles, vädret är toppen, Storebror går mot sin sista vecka på dagis sedan väntar simskola i 2 veckor.

Midsommar ska vi tillbringa på Öland, ska bli skönt.

Boken Tätt intill dagarna av Mustafa Can är färdigläst. Återkommer nog redan ikväll med ett inlägg om denna bok.

Nu får jag ut en runda till i skuggan för värmen inomhus är inte lika behaglig nu som på vintern.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback